De laatste FIA meeting zag een uitgebreide discussie over de herziening van de technische reglementering voor 2011.
De effecten zouden in 2011 op hun spectaculairst moeten zijn maar de voorgaande jaren worden diverse maatregelen mondjesmaat ingevoerd.
De FIA zou bereid zijn technisch het roer serieus om te gooien. Er zou een drastische reductie komen in de cylinderinhoud. Er is sprake van motoren van 1300cc tot 1500cc. Er zouden dan evenwel minder restricties staan op de architectuur ( en daarmee zouden de plannen van tafel geveegd worden om de F1 op te zadelen met een verplichte V6) : geen limiet op toerental, geen boostlimiet. Bij de technische mogelijkheden zouden eveneens turbomotoren kunnen worden toegelaten. De gebruikte motoren zouden zo veel beter aansluiten bij de realiteit in de auto-industrie en meer toepassingen zouden kunnen doorstromen naar de wagen van Jan Modaal.
Aerodynamisch beweegt er ook wat. Zo zou de FIA te vinden zijn voor de invoering van beweegbare aerodynamische vleugels. Dezen zouden de dragfactor verminderen en dus het verbruik drastisch verbeteren. Ook zou de verplichte vlakke bodemplaat kunnen verdwijnen om opnieuw plaats te maken voor een oplopende bodem (gunstig voor het genereren van grondeffect). Bij de bodemplaat zou het echter gaan om enkel FIA goedgekeurde bodems.
Verder zal er veel aandacht worden besteed aan regeneratieve energie, die wordt opgewekt door remmen, terug om te zetten naar energie te gebruiken bij acceleratie. De motorren zouden een limiet krijgen op de "energiedoorstroom" eerder dan op het piekvermogen. Brandstofmaatregelen moeten daarvoor zorgen.
Een hele boterham die nog uitgebreid moet worden bediscussiëerd. 2011 is nog even van ons verwijderd en bij uitstek worden de reglements-soepen die de FIA uitschept nooit zo heet gegeten als ze worden geserveerd.