Volgens Leclerc experimenteerde Ferrari met verschillende wijzigingen op het vlak van de afstelling van de wagen om zo goed mogelijk te presteren tijdens Q3 maar uiteindelijk bleek dat slechts te volstaan voor een zevende plaats op de startgrid. De wagen was volgens Leclerc ook ‘onvoorspelbaar’ en dat draagt uiteraard niet bij aan het benodigde vertrouwen voor een sterke prestatie tijdens de kwalificatie.
“We hebben nooit de oplossing gevonden, helaas,” zei Leclerc na afloop. “Ik probeerde doorheen het ganse raceweekend consistentie te vinden maar die was er niet. In Q3 zei ik, laat ons iets een beetje dom proberen met de voorvleugel, om te proberen de wagen te keren.”
“Maar de wagen is onvoorspelbaar op het vlak van het onderstuur, de wagen zal nog steeds onvoorspelbaar zijn wat betreft het onderstuur maar ik geef daar dan op zijn minst de voorkeur aan. Ik slaagde erin een goed rondje te rijden met ‘gescrubte banden’, maar wanneer ik volledig nieuwe banden liet monteren voelde het helemaal anders aan.”
“Het was zeer verrassend want Baku en Singapore zijn twee van mijn favoriete circuits tijdens het seizoen en ik presteerde er vaak al zeer goed. Ook als team doen we het daar meestal redelijk goed. Maar tijdens deze twee weekends zijn we ver verwijderd op het vlak van de snelheid.”
Leclerc hoopt nu om tijdens de race alsnog wat plaatsen goed te maken, al beseft hij dat het niet eenvoudig zal worden.
“Het is geen leuk gevoel wanneer je een echt goed rondje rijdt en slechts P6 of P7 hebt. Wanneer je een klein foutje maakt in Q1 dan lig je eruit, en dat is de situatie waarin we ons momenteel bevinden. Het is niet iets waarvan ik geniet, maar het is een situatie waarin ik mijn uiterste best moet doen en moet proberen om het team terug te brengen naar de top. Dat is niet eenvoudig.”