“Getrapte neus is beter voor Lotus”

Gisteren was de Lotus E21 de eerste nieuwe wagen die werd voorgesteld. We kregen meteen een eerste zicht op het al dan niet behouden van de getrapte neuzen …
image
En bij Lotus behouden ze voorlopig de getrapte neus. Volgens James Allison is de aërodynamica van de Lotus E21 een stuk beter wanneer er geen overkapping wordt gebruikt. Bij Lotus zien ze dan ook geen enkele reden waarom ze de overkapping zouden gebruiken.

“Ik denk niet dat de wagens er dit jaar anders gaan uitzien,” aldus Allison. “Er bestaat een regel die voorziet dat er een paneel mag gebruikt worden zodat de getrapte neus niet meer te zien is. Het is echter een optie en het zou me niet verbazen indien de meeste teams er geen gebruik van zullen maken. De overkapping zorgt voor extra gewicht en teams zullen ze alleen gebruiken indien er daadwerkelijk voordeel mee wordt gehaald.”

Volgens Allison is vooral de algemene aërodynamica van de wagen ingrijpend verbeterd. Verder liet hij ook nog weten dat heel wat onderdelen van de E20 een verbeterd werden voor de E21, maar uiteraard zijn er ook heel wat nieuwe onderdelen.

“We hebben met de achtervleugel een balans proberen vinden tussen een zo goed mogelijke downforce en het zo veel mogelijk trachten voordeel te halen uit DRS,” besluit ALlison.
a:0:{}
Gewoon nieuwsitem
a:0:{}

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email
Print