Ferrari krijgt onmiddellijk rendement op haar investering in Lewis Hamilton nadat dinsdag een foto gedeeld werd die van goudwaarde was voor de sponsors van het team.
Lewis Hamilton begon deze week aan een nieuw hoofdstuk van zijn carrière bij Ferrari en dat ging op de sociale media uiteraard niet onopgemerkt voorbij. De zevenvoudig wereldkampioen beheerst de sociale media al sinds het begin van de week met de eerste foto van zichzelf in het rood.
De foto werd voor het eerst gedeeld door Hamilton zelf op dinsdagavond en een analyse van de foto en het bereik ervan op het sociale mediaplatform X (voorheen Twitter) onderstreept hoe lucratief zijn komst zal zijn voor de Scuderia.
Woensdagmorgen had de foto al een bereik van meer dan twaalf miljoen mensen en ‘Sponsorlytix’ maakte met behulp van artificiële intelligentie en algoritmes een schatting wat de bewuste post op X al opleverde.
“Elke positie van het logo op de outfit van Lewis levert ongelooflijke waarde op en laat de synergie zien tussen de aanwezigheid van atleten op sociale media en teamsponsors,” leest het in een post van ‘Sponsorlytix’ op X.
In totaal werd de opbrengst van Hamiltons post op X geschat op 412 000 dollar, zoals te lezen valt in de onderstaande post van ‘Sponsorlytix.’
The racing world is abuzz as @LewisHamilton announces his move to the iconic @ScuderiaFerrari team! Sponsorlytix analysed his post on X, which generated over 8 million engagements, using our AI and algorithms to measure the brand values generated for the sponsors of the team:… pic.twitter.com/cSuXCGRalF
— Sponsorlytix (@sponsorlytix) January 22, 2025