F1World.be had de gelegenheid om Takuma Sato wat vragen te stellen. Wij goten zijn antwoorden in een gesprekje. Sato zal volgend seizoen Jacques Villeneuve bij B.A.R vervangen, waar hij het afgelopen seizoen testrijder voor was. In 2002 maakte hij zijn debuut voor Jordan.
Sato pakte in zijn eerste seizoen een vijfde plaats in Suzuka. Een mooie afsluiter en goed voor het team, dat dankzij Sato’s prestatie zesde werd. Afgelopen seizoen reed hij één race, en pakte hij weer punten dankzij een zesde plaats. Weer in Suzuka: “Racen in Suzuka vorig seizoen en afgelopen jaar, dat waren duidelijk mijn hoogtepunten uit mijn loopbaan. Ik scoorde toen elke keer punten, en kreeg altijd een opwindend gevoel. Ik voelde geen verschil tussen beide momenten.”
Sato verving, voor de ene plots, voor de andere niet, Villeneuve voor de laatste race van het seizoen nadat eerder bekend werd gemaakt dat hij de Canadees zou vervangen in 2004. We vroegen aan hem wanneer hij al wist dat hij in 2004 races voor B.A.R ging rijden, maar daar was hij duidelijk over.
“Omtrent deze kwestie wil ik liever geen commentaar geven. Mijn doel in 2004 is B.A.R sterker maken om zo een in 2002 toch wat brokken maakte.
Zo was er het incident met zijn teamgenoot Giancarlo Fisichella. Sato ramde op zijn collega van bij Jordan in de Maleisische GP: “Hij was mijn enige echte teamgenoot, en we kenden een hele goede verstandhouding.”
Sato maakte ook brokken in zijn eerste race voor B.A.R, weliswaar lag het niet aan hem, maar aan wereldkampioen Michael Schumacher, die een gat opzocht dat er eigenlijk niet was. Schumi beschadigde zijn voorvleugel in de chicane en bracht hij zijn titel even in gevaar. “Ik heb hem na de race gefeliciteerd”, aldus Sato op de vraag wat er gezegd werd toen beiden elkaar ontmoetten na de race.
Sato heeft geen enkel idee wat hij moest doen als hij geen zitje zou verzilveren in de Formule 1. “Ik heb sportwetenschappen gestudeerd, dus misschien iets in die richting. Mijn hobby’s zijn fietsen en alles wat met eten te maken heeft. Ik heb vooral een voorkeur voor Italiaans en, natuurlijk, Japans eten.”
“Senna is mijn idool, en dit voor vele redenen!”, vertelt hij ons. Sato houdt echt van uitdagende circuit, blijkt uit zijn antwoord op de vraag van wat zijn lievelingscircuit is: “”Dat zijn Suzuka en Spa, dat het enige is wat ik ken uit jullie land!”
Bij deze is Takuma uitgenodigd om met ons België te verkennen. Samen in zijn Mini Cooper: “Deze wagen heb ik in Engeland, en daar ben ik echt zot op!”
Bij deze willen we Takuma bedanken voor zijn tijd in deze voor hem drukke periode. We wensen hem veel succes toe. Wil je op de hoogte gehouden worden van Takuma, surf dan naar www.takumasato.org!
F1World.be had de gelegenheid om Takuma Sato wat vragen te stellen. Wij goten zijn antwoorden in een gesprekje. Sato zal volgend seizoen Jacques Villeneuve bij B.A.R vervangen, waar hij het afgelopen seizoen testrijder voor was. In 2002 maakte hij zijn debuut voor Jordan.
a:0:{}
Sato pakte in zijn eerste seizoen een vijfde plaats in Suzuka. Een mooie afsluiter en goed voor het team, dat dankzij Sato’s prestatie zesde werd. Afgelopen seizoen reed hij één race, en pakte hij weer punten dankzij een zesde plaats. Weer in Suzuka: “Racen in Suzuka vorig seizoen en afgelopen jaar, dat waren duidelijk mijn hoogtepunten uit mijn loopbaan. Ik scoorde toen elke keer punten, en kreeg altijd een opwindend gevoel. Ik voelde geen verschil tussen beide momenten.”
Sato verving, voor de ene plots, voor de andere niet, Villeneuve voor de laatste race van het seizoen nadat eerder bekend werd gemaakt dat hij de Canadees zou vervangen in 2004. We vroegen aan hem wanneer hij al wist dat hij in 2004 races voor B.A.R ging rijden, maar daar was hij duidelijk over.
“Omtrent deze kwestie wil ik liever geen commentaar geven. Mijn doel in 2004 is B.A.R sterker maken om zo een in 2002 toch wat brokken maakte.
Zo was er het incident met zijn teamgenoot Giancarlo Fisichella. Sato ramde op zijn collega van bij Jordan in de Maleisische GP: “Hij was mijn enige echte teamgenoot, en we kenden een hele goede verstandhouding.”
Sato maakte ook brokken in zijn eerste race voor B.A.R, weliswaar lag het niet aan hem, maar aan wereldkampioen Michael Schumacher, die een gat opzocht dat er eigenlijk niet was. Schumi beschadigde zijn voorvleugel in de chicane en bracht hij zijn titel even in gevaar. “Ik heb hem na de race gefeliciteerd”, aldus Sato op de vraag wat er gezegd werd toen beiden elkaar ontmoetten na de race.
Sato heeft geen enkel idee wat hij moest doen als hij geen zitje zou verzilveren in de Formule 1. “Ik heb sportwetenschappen gestudeerd, dus misschien iets in die richting. Mijn hobby’s zijn fietsen en alles wat met eten te maken heeft. Ik heb vooral een voorkeur voor Italiaans en, natuurlijk, Japans eten.”
“Senna is mijn idool, en dit voor vele redenen!”, vertelt hij ons. Sato houdt echt van uitdagende circuit, blijkt uit zijn antwoord op de vraag van wat zijn lievelingscircuit is: “”Dat zijn Suzuka en Spa, dat het enige is wat ik ken uit jullie land!”
Bij deze is Takuma uitgenodigd om met ons België te verkennen. Samen in zijn Mini Cooper: “Deze wagen heb ik in Engeland, en daar ben ik echt zot op!”
Bij deze willen we Takuma bedanken voor zijn tijd in deze voor hem drukke periode. We wensen hem veel succes toe. Wil je op de hoogte gehouden worden van Takuma, surf dan naar www.takumasato.org!