Kan Mclaren wel in beroep gaan tegen bestraffing?

Lewis Hamilton verloor gisteren z’n overwinning in de Grote Prijs van België nadat hij bestraft werd door de stewards. Die oordeelden dat de Brit een voordeel had gehaald door het afsnijden van de laatste bocht van het circuit in z’n duel met Kimi Raikkonen. Hamilton kreeg 25 seconden tijdsstraf en viel terug van plaats 1 naar 3.

Meteen na de uitspraak van de stewards liet Mclaren weten dat het in beroep wil gaan tegen de beslissing en het Duitse nieuwsagentschap SID meldt nu dat het team daar acht dagen de tijd voor heeft.

Toch is het niet helemaal duidelijk of het beroep van Mclaren wel geoorloofd is. De bestraffing voor Hamilton was immers een drive-through penalty, ook al werd die niet uitgevoerd zoals dat normaal het geval is omdat de wedstrijd niet lang genoeg meer zou duren. In het reglement staat echter een regel die stelt dat er tegen een drive-through bestraffing geen beroep kan worden aangetekend en een FIA official lijkt dit te bevestigen in een interview met de Britse krant The Times.

"Ik ben niet zeker of het beroep van Mclaren wel geoorloofd is."

Het is dus nog afwachten of Mclaren beroep kan aantekenen en of dat beroep dan ook daadwerkelijk zal onderzocht worden.

Bestel als eerste jouw exemplaar van de nieuwe F1-game F1 22 !
Steun F1journaal.be en bestel via onderstaande banner Pre-Zomer Pre-Zomer
Facebook
Twitter
WhatsApp
Email
Print
Steun F1journaal.be en bestel via onderstaande banner Pre-Zomer Pre-Zomer