Liberty Media: “Geen interesse om nu de Formule 1 te verkopen, de sport wordt steeds meer waard”

Red Bull Content Pool
Red Bull Content Pool

F1-eigenaar Liberty Media heeft bij monde van CEO Greg Maffei nogmaals laten verstaan geen interesse te hebben in een eventuele verkoop van de Formule 1. 

Begin dit jaar raakte bekend dat vanuit Saoedi-Arabië een bod van maar liefst 20 miljard dollar zou gedaan hebben om de Formule 1 te kopen maar Liberty Media heeft het bod toen afgeslagen. Sindsdien blijven er echter geruchten aanhouden over een eventuele verkoop van de Formule 1 maar Liberty Media laat nogmaals verstaan dat de Formule 1 momenteel niet te koop is, ook al waardeerde het bod vanuit Saoedi-Arabië de Formule 1 op zo’n vijf keer meer dan het bedrag dat Liberty Media in 2017 betaalde.

“Iedereen die zegt dat onze vrienden uit Saoedi-Arabië volgende week ofzo de Formule 1 gaat kopen, iemand die ons kent, die weet dat dit niet op tafel ligt,” aldus Greg Maffei, de CEO van Liberty Media. “We zijn erg enthousiast over de huidige toestand waarin de Formule 1 zich bevindt, maar ook over de richting die de sport uitgaat.”

Volgens Maffei ziet Liberty Media nog heel wat mogelijkheden om de Formule 1 te laten groeien, iets dat ook extra inkomsten zal genereren.

“Op het vlak van inkomsten gaat het de goede richting uit. Wat de uitzendingen betreft hebben we meer fans en er zijn ook meer distributeurs die de sport en het product dat de Formule 1 vormt willen pushen. Er zijn ook heel wat internationale sponsors bij gekomen. Ik denk dat we van vijf naar twaalf van de grootste sponsortypes zijn gegaan.”

Ook het verder uitbreiden van de F1-kalender zorgt voor meer inkomsten en een meerwaarde voor de sport.

“We zijn erin geslaagd om wat races toe te voegen en op dat vlak is er misschien nog wat extra ruimte,” aldus Maffei. “Overal raken de races uitverkocht, zeker de duurdere ervaringen zoals de Paddock Clubs en het hogere prijssegment.” 

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email
Print