Vitantonio Liuzzi is laaiend enthousiast over de slicks van Birdgestone. Hij testte gisteren met z’n Force India voor het eerst met dit type banden en vond het een geweldige ervaring.
"Het was geweldig, want ik verwachtte niet dat de banden zo sterk zouden zijn. Met de downforce niveaus die we in 2009 zullen hebben (zo’n 40% minder downforce), was het bijna onmogelijk om met gegroefde banden te rijden. Met de slicks gaat het echter zeer goed vooruit. De banden zijn wel nog iets te zacht, want ze zijn volledig op na drie rondjes."
Pedro de la Rosa waarschuwt dan weer dat het verbod op bandenverwarmers in 2009 voor problemen kan zorgen als slicks worden heringevoerd.
"Bridgestone maakt banden die werken op koudere temperaturen maar in principe gaan we geen bandenverwarmers meer hebben. Daardoor is de eerste ronde op nieuwe banden zeer traag en dat is gevaarlijk. Sommige wagens rijden op racesnelheid en iemand anders komt heel traag uit de pits. Je lijkt op dat moment op een mobiele chicane."