Het Mercedes F1 team domineert momenteel de Formule 1, maar volgens de renstal is de Formule 1 niet aanbeland in een tijdperk waarin de motoren ervoor zorgen of je al dan niet succesvol bent en dominant bent.
Het Mercedes F1 team won negen van de elf races die dit seizoen reeds gereden werden Met beide piloten op de eerste en tweede plaats in het kampioenschap bij de rijders en maar liefst 393 wk-punten bij de constructeurs, dan mag je echt wel van dominantie spreken. Al is Mercedes niet van mening dat dit vooral door haar motoren komt, die toch wel een voorsprong hebben op de motoren van Ferrari en Renault.
Heel wat insiders en fans verwijzen immers meteen naar de motor, die er volgens hen voor zorgt dat Mercedes zo dominant is, maar dat ook de andere teams met Mercedes-motoren zo goed presteren. Maar Mercedes is het daar dus niet mee eens.
“De wagens draaien rondom algemene prestaties, niet rond individuele elementen die daar deel van uitmaken,” aldus Paddy Lowe, technisch directeur bij Mercedes, tegenover Autosport. “Het draait rondom hoe je alles samen laat werken. Het is de power unit, de efficiëntie van de power unit, de aërodynamica, en de manier waarop alles bij elkaar aansluit.”
“Het is de collectieve efficiëntie van het pakket, met daarin de power unit, de aërodynamica, de ophanging en de brandstofverdeling. Onze wagen is zeer snel, maar er zijn andere wagens die met dezelfde krachtbron als ons rijden, maar veel minder snel zijn,” besluit Lowe.
Lowe laat ook nog weten dat de voorsprong die Mercedes heeft op het vlak van haar krachtbron waarschijnlijk van tijdelijke aard zal zijn. Zowel Ferrari als Renault hebben hun krachtbronnen reeds verbeterd en zullen dat ook blijven doen, alleen heeft Mercedes de progressie die beid constructeurs hebben geboekt voorlopig telkens kunnen counteren met eigen updates, waardoor het lijkt alsof Ferrari en Renault niet veel progressie boeken.
a:0:{}
Gewoon nieuwsitem
a:0:{}