Mercedes opnieuw in de problemen door bandenmaatregel

Het verbod dat de FIA de teams oplegde om de banden niet meer onderling te wisselen, zorgt opnieuw voor problemen bij Mercedes.
image
Mercedes leek over de problemen van bij het seizoensbegin heen. Om te voorkomen dat de banden aan het begin van de race te warm werden, verwisselden ze de banden onderling van plaats. De linkerband werd rechts gemonteerd en vice versa. Dit gebeurde bij verschillende teams, waardoor Pirelli er bijna zeker van is dat foute montage één van de hoofdredenen is van de vele klapbanden tijdens de GP van Groot-Brittannië, waar Nico Rosberg nog met de overwinning ging lopen voor Mercedes.

Nu blijkt echter dat het verbod op het onderling verwisselen van de banden opnieuw voor problemen zorgt bij Mercedes. Tijdens de GP van Duitsland van afgelopen weekend kregen de zilverpijlen opnieuw af te rekenen met te warme banden tijdens de eerste stint, net zoals bij de eerste races van dit seizoen.

Teambaas Ross Brawn legt uit: “Het onderling verwisselen van de banden was voor ons een goede manier om de druk op de band wat te verlichten. Na de kwalificatie verander je ze van kant om onder andere omstandigheden aan de race te kunnen beginnen.”

“Met deze nieuwe banden mag je dat niet meer doen, en daarom krijgen we weer af te rekenen met het gekende probleem waarbij onze banden te warm worden, en we heel wat problemen kennen. De eerste helft van de race was verschrikkelijk, maar naarmate de wagen lichter en de temperatuur wat daalde, ging het beter. We moeten proberen om een oplossing te vinden, zodat we aan het begin van de race onze banden niet meer helemaal oproken.” aldus Ross Brawn.

Vanaf de GP van Hongarije introduceert Pirelli een vernieuwde band. Deze zal de compound van 2013 behouden, maar zal de structuur meekrijgen van de banden van 2012, waarmee Mercedes het hele seizoen door worstelde.
a:0:{}
Gewoon nieuwsitem
a:0:{}