Nederlanders zappen massaal weg na crash van Max Verstappen in Hongarije

Red Bull Content Pool
Red Bull Content Pool

Na de crash in de eerste bocht van de GP van Hongarije, die de race van Max Verstappen hypothekeerde, lieten 421 000 kijkende Nederlanders de race links liggen.

Na het ondertussen veelbesproken en beschreven incident tussen Lewis Hamilton en Max Verstappen in Silverstone was de titelstrijd ongemeen spannend geworden en dat liet zich ook merken in de kijkcijfers in Nederland van de GP van Hongarije. Hoewel het een memorabele race werd was er voor de fans van Max Verstappen niet veel reden om te vieren en dat was ook te merken aan het kijkgedrag van de Nederlanders.

In de eerste bocht knalde Valtteri Bottas achterop Lando Norris, die op zijn beurt Max Verstappen niet meer kon ontwijken en hem van de baan kegelde. Na dat incident, waar nog een paar andere auto’s bij betrokken waren, volgde een rode vlag-situatie en daar werd duidelijk dat de RB16B van Max Verstappen fel gehavend was en dat de Nederlander een goed resultaat op zijn buik kon schrijven.  

Die rode vlag-situatie was voor veel Nederlanders al het sein om weg te zappen van de GP van Hongarije, dat blijkt uit de kijkcijfers van ‘kijkonderzoek.nl.’ Bij de start van de race stemden 1 747 000 Nederlanders af op de F1-race, terwijl er na de rode vlag nog 1 326 000 van overbleven.

Hamilton wist na een tactische blunder van zijn team bij de herstart toch de laatste podiumplaats te veroveren en na de diskwalificatie van Sebastian Vettel erfde hij zelfs de tweede plaats. Op die manier gaat hij als leider in het kampioenschap de zomerpauze in met een voorsprong van acht punten terwijl hij twee races terug nog tegen een achterstand van tweeëndertig punten aankeek ten opzichte van Max Verstappen.

De strijd om het kampioenschap blijft echter ongemeen spannend en we hebben afgelopen weekend een race gezien die om verschillende redenen nog lang in het geheugen van de fans gegrift zal staan. De afwezigen hadden in dit geval dus misschien wel ongelijk… 

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email
Print