Wat algemeen verwacht werd is vandaag reeds begonnen: volgend seizoen zal er weer heel wat gespeculeerd worden over teams die het nieuwe elektronicareglement van de FIA aan hun laars lappen.
Dit nieuwe reglement stipuleert onder andere dat alle teams gebruik moeten maken van een standaard ECU. Samen hiermee worden ook hulpmiddelen zoals tractie-en launchcontrole verboden. De FIA houdt zich sterk dat het dit verbod kan controleren door middel van de standaard ECU.
Jarno Trulli beweert echter dat hij tijdens de afgelopen testdagen opgemerkt heeft dat enkele teams reeds een systeem ontwikkelt hebben om deze regel te omzeilen.
"Ik ga geen namen noemen, maar ik denk dat er enkele teams reeds een systeem hebben om de startprocedure te automatiseren en de kans op het doorslippen van de wielen tot een minimum kunnen herleiden. Ik wil niemand beschuldigen maar ik heb zelfs in december al enkele verdachte dingen gezien."
Tractie- en launchcontrole werden enkele jaren geleden toegelaten omdat de FIA amper kon controleren of er van deze systemen werd gebruik gemaakt. Dit seizoen zijn de hulpmiddelen verboden en hoopt de FIA te kunnen controleren via de standaard ECU, die verplicht is voor elk team.