De volgende weken zal er opnieuw vergaderd worden over het huidige Safety Car reglement. De Formule 1 teams en rijders zullen met Charlie Whiting overleggen over enkele noodzakelijke wijzigingen.
Vooral het sluiten van de pitlane tijdens een Safety Car periode zorgt voor heel wat problemen. Wanneer een Safety Car situatie begint, wordt de pitlane gesloten tot dat alle rijders achter elkaar rijden. Deze maategel kwam er omdat heel wat rijders tijdens een gevaarlijke situatie zo snel mogelijk in de pit wilde geraken, wat opnieuw voor gevaar zorgde.
Deze regel werd echter oneerlijk bevonden na de Grote Prijs van Australië. Daar werd Ruben Barrichello het slachtoffer. De Braziliaan zat namelijk zonder brandstof maar mocht in principe niet in de pits rijden. Hij deed dit toch en werd bestraft.
Ook Heikki Kovalainen zag een mooi resultaat wegglippen omdat hij z’n strategie moest aanpassen.
Mark Webber gaf volgende verklaring:
"Wat in Melbourne gebeurde is nog altijd onbegrijpelijk. Het is ook moeilijk voor de FIA stewards om geen fouten te maken, ze moeten rekening houden met de lichten in de pits en nog heel wat andere dingen. De rijders zouden willen terugkeren naar het systeem dat we voor de wijziging gebruikten, maar Charlie ziet dat niet zo zitten. Wij vinden dat wanneer de Safety Car uitrijdt, we eigenlijk alleen moeten opletten en snelheid moeten verminderen op de plaats van het ongeval."
De vergadering zal doorgaan tijdens de Grote Prijs van Spanje en er zou een oplossing moeten zijn voor de Grote Prijs van Monaco.