Virgin Racing nu al in de achtervolging

Bij Virgin Racing heeft technisch directeur Nick Wirth zopas zelf toegegeven dat de renstal achter staat op schema.
We blikken even terug op de tests in Jerez maar dan specifiek met betrekkin tot de nieuwe renstal Virgin Racing. De woorden van Red Bull-designer Adrian Newey waren nog niet helemaal koud en de voorvleugel van de VR-01 kwam op Jerez al los, met als gevolg dat men de eerste testdag al diende af te sluiten. Vervolgens bleek het hydraulisch systeem van de VR-01 meermaals problemen op te leveren en diende ook de laatste testdag vervroegd tot een einde te worden gebracht.

Mogelijk waren meerdere supporters het toen niet met me eens wat betreft het in twijfel trekken van de kwaliteiten binnen de renstal Virgin Racing. Gelukkig geeft ook technisch directeur Nick Wirth nu zelf toe dat de renstal inderdaad haar schema niet zou kunnen aanhouden en dat het daardoor niet op betrouwbaarheid kan testen.

“Ondanks onze inzet slaagden we er niet in ons hydraulisch probleem op te lossen. Onze hele test viel zowat in het water aangezien we de nodige componenten niet bij de hand hadden. Ons hydraulisch systeem verliest olie en daardoor konden we niet veel kilometers afleggen met onze wagen. We hopen vooral dat de aanpassingen ons in Barcelona niet nog eens problemen gaan opleveren”

“We zullen nu op het gebied van betrouwbaarheid moeten blijven werken want in Bahrein zouden we zeer graag met aerodynamische updates voor de dag komen. We hebben ons programma dus moeten herzien en als alles naar wens verloopt zou het hydraulisch probleem niet meer mogen plaatsvinden en moeten de aerodynamische updates eveneens tijdig in Bahrein aanwezig zijn”, aldus Nick Wirth.
a:0:{}
Gewoon nieuwsitem
a:0:{}

Steun F1journaal.be en bestel via onderstaande banner
Sale Solden 2023Sale Solden 2023
Facebook
Twitter
WhatsApp
Email
Print
Steun F1journaal.be en bestel via onderstaande banner Sale Solden 2023Sale Solden 2023