Voorbeschouwing 2005

Beste lezers,

Nogal wat mensen vragen zich af waarmee ik bezig ben geweest de laatste maanden. Ik heb mij met opzet een beetje op de achtergrond gehouden om mij zo goed mogelijk voor te bereiden op dit seizoen. Eén van die aspecten was natuurlijk mijn conditie op pijl houden. Dit wil zeggen dat ik driemaal in de week aan krachttraining doe en drie tot vier maal per week ga lopen. Het is ook niet onbelangrijk om mentaal ook sterk te staan, dit is immers het moeilijkste in de winterperiode zeker als je niet voor honderd percent zeker bent dat er een contract uitkomt. Iedereen weet dat ik sterk in mijn schoenen sta maar het is van tijd tot tijd toch nodig om alles eens op een rijtje te zetten en ook een analyse te maken van jezelf om nog sterker te worden op alle vlakken. Ik ben er zeker van dat zelfs Michaël Schumacher zich steeds probeert te verbeteren.

Momenteel ben ik nog steeds aan het onderhandelen om dit seizoen in de Formule 1 testpiloot te worden. Ik hoop hier ieder moment meer duidelijkheid over te krijgen. Natuurlijk ben ik ook bezig met verschillende alternatieven indien ik dit seizoen niet aan de slag kan in de Formule 1. Dankzij mijn goede resultaten van het vorige seizoen met het Minardi F1 Team zijn er gelukkig verschillende mogelijkheden. Spijtig genoeg heb ik niet de nodige sponsors kunnen overtuigen om een racezitje te bemachtigen bij Minardi of Jordan. Maar mijn sponsor van vorig seizoen, GoldenPalace.com, wil dit seizoen zeker verder met mij. Zij waren extreem tevreden met de publiciteit en de meerwaarde die ik en de Formule 1 hun hebben kunnen bieden. In de komende weken zal er veel meer duidelijkheid zijn over mijn toekomst.

Dit weekend belooft in ieder geval zeer boeiend te worden. Eerst en vooral door de verschillende reglementswijzigingen maar vooral door de gedrevenheid van verschillende teams en piloten om eindelijk Ferrari te verslaan. Ik denk persoonlijk dat het dit weekeinde wel zal lukken omdat de Bridgestone-band nog niet helemaal op punt staat. Vooral de voorbanden zullen het extreem moeilijk krijgen. Het is zaak voor de teams een oplossing te vinden om het onderstuur te minimaliseren. Dit is elk jaar zo in Melbourne maar dit jaar misschien nog meer om dat de banden harder zijn en minder rubber om de baan zullen leggen. De piste zal langer “groen” blijven en daardoor zullen de banden meer te lijden krijgen. Vorig seizoen verdubbelde de levensduur van een band zich van de vrijdagtrainingen in vergelijking met de race.

McLaren zal dit seizoen het best voor de dag komen en zal ook wereldkampioen bij de constructeurs worden. Maar zelfs als Schumi het moelijk gaat hebben in het begin van het seizoen mag je hem zeker niet vergeten. De grote verrassing van dit seizoen zal Renault zijn net zoals BAR dat was in 2004. Persoonlijk denk ik dat vooral Jacques Villeneuve gaat tegen vallen. Felipe Massa is enorm snel, soms een beetje onstuimig, en zal vaak sneller zijn als Villeneuve. Bij Williams is er nog een beetje werk aan de winkel om helemaal op punt te staan. Hen kan je verwachten als het F1-circus terug naar Europa komt. Verder zal de hiërarchie ongeveer het zelfde blijven. De teams met het meeste geld kunnen zich het best aanpassen aan al die reglementswijziging. Kijk maar naar Minardi en al de problemen die ze hebben. Nu is dat wel een speciaal geval dat een paar bladzijden uitleg nodig heeft om alles te begrijpen. Maar daar ga ik nu niet over uitweiden.

Ik wens jullie allemaal veel plezier met dit nieuwe, boeiende Formule 1-seizoen.

Tot binnenkort

Bas Leinders
Bas Leinders blikt vooruit op het nieuwe Formule 1 seizoen.
a:0:{}
Beste lezers,

Nogal wat mensen vragen zich af waarmee ik bezig ben geweest de laatste maanden. Ik heb mij met opzet een beetje op de achtergrond gehouden om mij zo goed mogelijk voor te bereiden op dit seizoen. Eén van die aspecten was natuurlijk mijn conditie op pijl houden. Dit wil zeggen dat ik driemaal in de week aan krachttraining doe en drie tot vier maal per week ga lopen. Het is ook niet onbelangrijk om mentaal ook sterk te staan, dit is immers het moeilijkste in de winterperiode zeker als je niet voor honderd percent zeker bent dat er een contract uitkomt. Iedereen weet dat ik sterk in mijn schoenen sta maar het is van tijd tot tijd toch nodig om alles eens op een rijtje te zetten en ook een analyse te maken van jezelf om nog sterker te worden op alle vlakken. Ik ben er zeker van dat zelfs Michaël Schumacher zich steeds probeert te verbeteren.

Momenteel ben ik nog steeds aan het onderhandelen om dit seizoen in de Formule 1 testpiloot te worden. Ik hoop hier ieder moment meer duidelijkheid over te krijgen. Natuurlijk ben ik ook bezig met verschillende alternatieven indien ik dit seizoen niet aan de slag kan in de Formule 1. Dankzij mijn goede resultaten van het vorige seizoen met het Minardi F1 Team zijn er gelukkig verschillende mogelijkheden. Spijtig genoeg heb ik niet de nodige sponsors kunnen overtuigen om een racezitje te bemachtigen bij Minardi of Jordan. Maar mijn sponsor van vorig seizoen, GoldenPalace.com, wil dit seizoen zeker verder met mij. Zij waren extreem tevreden met de publiciteit en de meerwaarde die ik en de Formule 1 hun hebben kunnen bieden. In de komende weken zal er veel meer duidelijkheid zijn over mijn toekomst.

Dit weekend belooft in ieder geval zeer boeiend te worden. Eerst en vooral door de verschillende reglementswijzigingen maar vooral door de gedrevenheid van verschillende teams en piloten om eindelijk Ferrari te verslaan. Ik denk persoonlijk dat het dit weekeinde wel zal lukken omdat de Bridgestone-band nog niet helemaal op punt staat. Vooral de voorbanden zullen het extreem moeilijk krijgen. Het is zaak voor de teams een oplossing te vinden om het onderstuur te minimaliseren. Dit is elk jaar zo in Melbourne maar dit jaar misschien nog meer om dat de banden harder zijn en minder rubber om de baan zullen leggen. De piste zal langer “groen” blijven en daardoor zullen de banden meer te lijden krijgen. Vorig seizoen verdubbelde de levensduur van een band zich van de vrijdagtrainingen in vergelijking met de race.

McLaren zal dit seizoen het best voor de dag komen en zal ook wereldkampioen bij de constructeurs worden. Maar zelfs als Schumi het moelijk gaat hebben in het begin van het seizoen mag je hem zeker niet vergeten. De grote verrassing van dit seizoen zal Renault zijn net zoals BAR dat was in 2004. Persoonlijk denk ik dat vooral Jacques Villeneuve gaat tegen vallen. Felipe Massa is enorm snel, soms een beetje onstuimig, en zal vaak sneller zijn als Villeneuve. Bij Williams is er nog een beetje werk aan de winkel om helemaal op punt te staan. Hen kan je verwachten als het F1-circus terug naar Europa komt. Verder zal de hiërarchie ongeveer het zelfde blijven. De teams met het meeste geld kunnen zich het best aanpassen aan al die reglementswijziging. Kijk maar naar Minardi en al de problemen die ze hebben. Nu is dat wel een speciaal geval dat een paar bladzijden uitleg nodig heeft om alles te begrijpen. Maar daar ga ik nu niet over uitweiden.

Ik wens jullie allemaal veel plezier met dit nieuwe, boeiende Formule 1-seizoen.

Tot binnenkort

Bas Leinders

Steun F1journaal.be en koop bij Bol.com via onderstaande banner Naar Buiten 2021Naar Buiten 2021

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on email
Email
Share on print
Print