“Ferrari wordt financieel bijzonder hard getroffen door het coronavirus”

Ferrari CEO Louis Camilleri heeft tijdens een conference call te kennen gegeven dat Ferrari enorm hard wordt getroffen door het coronavirus.


Ferrari en haar fabrieken lagen weken stil door de uitbraak van het coronavirus maar daarnaast wordt het Italiaanse merk van luxesportwagens ook erg hard geraakt door de Formule 1 die stil ligt. De resultaten van Ferrari zullen volgens Camilleri daardoor “drastisch beïnvloed worden”.

“De Formule 1 is ongetwijfeld een activiteit die onze resultaten in 2020 op de hardste manier zullen raken,” aldus Camilleri tijdens een conference call met investeerders.

“Het is ook erg moeilijk om te voorspellen welke richting het uitgaat. De oorspronkelijk kalender omvatte 22 races. De FIA en Formule 1 voorspellen nu maximaal 18 races waarvan heel wat races zonder fans.”

“Dit zorgt er overduidelijk voor dat de inkomsten die gegenereerd worden door de houder van de commerciële rechten alsook de vergoedingen vanuit sponsoring sterk terugvallen, twee erg belangrijke bronnen van inkomsten voor ons.”

“Dit alles heeft een enorme impact op ons maar het goede nieuws is dat dit hopelijk beperkt zal blijven tot één jaar.”

Ferrari mag naar verluidt dan wel een serieuze tegenstander geweest zijn van een verdere verlaging van het budgetplafond, in de conference call haalt Camilleri net het budgetplafond aan als manier om kosten te besparen.

“Er is belangrijke vooruitgang geboekt wat betreft het bevriezen van verschillende onderdelen en het verminderen van de kosten.”

“Er is ook heel wat vooruitgang geboekt met het budgetplafond dat vanaf 2021 in werking treed en wat ons ook in de toekomst zal helpen.”

“Het blijft onze hoop dat het budgetplafond voor alle deelnemers van de Formule 1 een economisch duurzamere omgeving maakt, dit terwijl de F1 het belangrijkste kampioenschap in de autosport blijft en belangrijke voordelen biedt op het vlak van automotive en technologische innovatie.”
a:0:{}
Gewoon nieuwsitem
a:0:{}

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email
Print