Force India bouwt aan de toekomst

Force India werkt rustig verder aan de voorbereiding voor haar eerste seizoen in de Formule 1. Force India is het team van Vijay Mallya die aan het einde van het seizoen Spyker F1 kocht.

Het team is nog steeds op zoek naar een rijder die naast Adrian Sutil voor het team zal racen. Keuze heeft het team alvast genoeg, het zet op Jerez maar liefst 7 testrijders in, onder wie Ralf Schumacher en Giancarlo Fisichella. Geruchten wijzen echter in de richting van Vitantonio Liuzzi en Adrian Sutil. Colin Kolles ontkent dat Force India reeds beslist heeft wie het 2e zitje mag innemen.

"We hebben nog geen beslissing gemaakt over de rijders voor volgend seizoen. Adrian Sutil zal nog minstens een jaar bij het team blijven, daar zijn we altijd duidelijk over geweest, maar we hebben nog geen andere rijders vastgelegd. Ik lees berichten over Liuzzi die samen zou trainen met Sutil en Rodriguez, maar dat was een privé-training en was niet georganiseerd door het team."

Ondertussen breidde het team wel haar technische staf uit. Mark Smith en Ian Hall komen over van respectievelijk Red Bull en Toyota.

Mark Smith is een ervaren naam in de F1 wereld en werkte al enkele malen samen met Mike Gascoyne, de hoofd-technisch directeur van Force India. Smith wordt de "Design Director" van het team. Hij werkt onder Gascoyne en James Key.

Ian Hall wordt projectleider van de wagen voor 2009, Akio Haga wordt gepromoveert tot projectleider van de wagen voor 2008. Allebei rapporteren ze aan Mark Smith. 

Mike Gascoyne was tevreden met de aanstellingen:

"Het is geweldig om Mark en Ian terug bij het team te hebben, zeker omdat ze alletwee zeer belangrijk waren tijdens de succesvolle periode bij Jordan in 1999. Ik werkte sindsdien met beide, met Mark bij Red Bull en met Ian bij Toyota en ik ben er zeker van dat ze heel goed passen in de nieuwe structuur. Ook de windtunnel is eindelijk af en zal binnenkort 24 uur per dag werken. Ik denk dat we snel vooruitgang kunnen maken dit jaar."

Force India lijkt alvast iets steviger te worden dan haar voorgangers Midland en Spyker.

Steun F1journaal.be en bestel via onderstaande banner WonenWonen

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on email
Email
Share on print
Print
Steun F1journaal.be en bestel via onderstaande banner Dagelijkse inkopenDagelijkse inkopen