“Ik zie Max Verstappen nergens anders rijden dan bij Red Bull”

Red Bull Content Pool
Red Bull Content Pool

David Coulthard denkt dat Max Verstappen de rest van zijn carrière bij Red Bull Racing zal blijven rijden, mede door de vrijheid die hij daar krijgt.

Verstappen wilde niets liever dan de 24 uur van de Nürburgring aan zijn indrukwekkende palmares toevoegen, maar een kapotte aandrijfas gooide roet in het eten.

In de podcast ‘Up To Speed’ liet Coulthard verstaan dat hij zich moeilijk kan voorstellen dat Verstappen ooit nog Red Bull zal verlaten. Volgens de Schot is geen enkel ander Formule 1-team in staat om dezelfde vrijheid te bieden als Red Bull. Teams als McLaren, Ferrari en Mercedes werken volgens hem op een totaal andere manier, terwijl Red Bull perfect aansluit bij de persoonlijkheid van de viervoudige wereldkampioen.

“Ik denk niet dat Max ergens anders heen zal gaan, want er is geen enkel Formule 1-team dat hem de vrijheid geeft om gewoon Max te zijn. McLaren zou dat niet kunnen, Ferrari zou dat niet kunnen en Mercedes evenmin, ook al reed hij op de Nürburgring in een Mercedes. Dat heeft simpelweg te maken met de manier waarop teams investeren in hun coureurs. Red Bull doet dat anders.”

De Schot haalde ook herinneringen op aan zijn eerste gesprekken met Dietrich Mateschitz. Volgens Coulthard moedigde de Red Bull-oprichter hem destijds aan om vooral zichzelf te blijven, een filosofie waarvan Verstappen vandaag nog steeds profiteert.

“Om eerlijk te zijn, en in de geest van de heer Mateschitz: Toen ik hem voor het eerst ontmoette voordat ik bij het team tekende, vroeg ik hem wat hij van mij verwachtte. Zijn antwoord was simpel: ‘Wees jezelf.’ Max is ook gewoon zichzelf. Daarom denk ik dat we de speculaties van de afgelopen weken kunnen afsluiten. Volgens mij blijft Max de rest van zijn carrière bij Red Bull.”