Voordat ik over mij ga beginnen, wil ik toch even proficiat wensen aan Jos (Verstappen). Jos is getrouwd met mijn nicht en dus eigenlijk mijn aangetrouwd neef. Hij heeft het toch maar weer eens gehaald om een stuur in de F1 te bemachtigen. Zeker in deze economisch moeilijke tijden, moet het uitermate moeilijk geweest zijn om dit te realiseren. Ondanks de mogelijkheden die hij de laatste jaren had om in Amerika te rijden, is hij in zijn F1 carrière blijven geloven. Minardi mag dan een minder team zijn, toch verwachten ze dit jaar een sterk pakket te hebben. Hiermede zou ik hem ook veel succes wensen.
Mijn dagen tijdens het tussenseizoen zijn toch heel wat drukker geweest dan verwacht. De meeste dagen sta ik op rond 7u00. Na het ontbijt begint mijn eerste training. Rond 8u begin ik meestal te lopen. Afhankelijk van het programma, loop ik tussen de 10 Ã 15 km.
Mijn voormiddag vul ik dan verder op met het volgen van autosport nieuws. Internet is hiervoor het beste medium. Het is belangrijk om op de hoogte te blijven van de nieuwtjes in de autosportwereld. Ik volg uiteraard voornamelijk het GT en Tourisme gebeuren in Amerika en Europa. Door op de hoogte te zijn op nieuwigheden, kan je hierop tijdig inspelen. Als bvb een nieuw project gestart wordt is het belangrijk om snel contact te zoeken en zo als piloot aan de bak te komen. Als er nog tijd rest vul ik die op met telefoongesprekken naar teams, piloten, sponsors, potentiële partners, …
Namiddag heb ik meestal afspraken. Voornamelijk met sponsors, maar ook met teams etc. Rond 16 à 17u ga ik naar de fitness om een 2 tal uren te trainen. ’s Avonds heb ik meestal vrij, maar soms staan er nog afspraken op mijn agenda.
Dit is nu een standaarddagindeling, maar in het tussenseizoen komen er nog tal van commerciële activiteiten bij. Natuurlijk moet ik naar de eindejaarsrecepties van al mijn sponsoren. Er zijn heel wat prijsuitreikingen waar ik naartoe moet. De meeste racingshows in België en omgeving moet ik ook bijwonen. Zo is er binnen twee weken de racinshow in Luik. Hier wordt ook de gouden helm uitgereikt, waarvoor ik genomineerd ben. Ik moet ook in de jury zitten voor de verkiezing van Miss Race (wat ik heel erg vind uiteraard). En dan zijn er nog de commerciële evenementen zoals kartraces en dergelijke georganiseerd door de pers.
De laatste tijd zit ik ook regelmatig in Modena (Italië) bij Pagani. Volgend jaar zal ik namelijk met een Pagani Zonda deelnemen aan enkele wedstrijden in Amerika en de 24 uren van Le Mans. Dit is de meest indrukwekkende wagen die ik ooit gezien heb. De wegversie heeft 550pk op 1280kg, laat staan wat de racewagen die men nu bouwt gaat brengen. Ik ben ook heel vereerd dat ik aan dit project mag deelnemen (meer info op http://www.modena-design.it/zonda.htm ).
Daarnaast zal ik in 2003 ook deelnemen aan het Belcar kampioenschap met de Chrysler Viper van GLPK racing.
Voor de rest zou ik iedereen nog een gelukkig nieuwjaar willen wensen en een prachtig 2003.
Sportieve groeten,
Anthony Kumpen
Een dag uit het leven van Anthony Kumpen.
a:0:{}
Voordat ik over mij ga beginnen, wil ik toch even proficiat wensen aan Jos (Verstappen). Jos is getrouwd met mijn nicht en dus eigenlijk mijn aangetrouwd neef. Hij heeft het toch maar weer eens gehaald om een stuur in de F1 te bemachtigen. Zeker in deze economisch moeilijke tijden, moet het uitermate moeilijk geweest zijn om dit te realiseren. Ondanks de mogelijkheden die hij de laatste jaren had om in Amerika te rijden, is hij in zijn F1 carrière blijven geloven. Minardi mag dan een minder team zijn, toch verwachten ze dit jaar een sterk pakket te hebben. Hiermede zou ik hem ook veel succes wensen.
Mijn dagen tijdens het tussenseizoen zijn toch heel wat drukker geweest dan verwacht. De meeste dagen sta ik op rond 7u00. Na het ontbijt begint mijn eerste training. Rond 8u begin ik meestal te lopen. Afhankelijk van het programma, loop ik tussen de 10 à 15 km.
Mijn voormiddag vul ik dan verder op met het volgen van autosport nieuws. Internet is hiervoor het beste medium. Het is belangrijk om op de hoogte te blijven van de nieuwtjes in de autosportwereld. Ik volg uiteraard voornamelijk het GT en Tourisme gebeuren in Amerika en Europa. Door op de hoogte te zijn op nieuwigheden, kan je hierop tijdig inspelen. Als bvb een nieuw project gestart wordt is het belangrijk om snel contact te zoeken en zo als piloot aan de bak te komen. Als er nog tijd rest vul ik die op met telefoongesprekken naar teams, piloten, sponsors, potentiële partners, …
Namiddag heb ik meestal afspraken. Voornamelijk met sponsors, maar ook met teams etc. Rond 16 à 17u ga ik naar de fitness om een 2 tal uren te trainen. ’s Avonds heb ik meestal vrij, maar soms staan er nog afspraken op mijn agenda.
Dit is nu een standaarddagindeling, maar in het tussenseizoen komen er nog tal van commerciële activiteiten bij. Natuurlijk moet ik naar de eindejaarsrecepties van al mijn sponsoren. Er zijn heel wat prijsuitreikingen waar ik naartoe moet. De meeste racingshows in België en omgeving moet ik ook bijwonen. Zo is er binnen twee weken de racinshow in Luik. Hier wordt ook de gouden helm uitgereikt, waarvoor ik genomineerd ben. Ik moet ook in de jury zitten voor de verkiezing van Miss Race (wat ik heel erg vind uiteraard). En dan zijn er nog de commerciële evenementen zoals kartraces en dergelijke georganiseerd door de pers.
De laatste tijd zit ik ook regelmatig in Modena (Italië) bij Pagani. Volgend jaar zal ik namelijk met een Pagani Zonda deelnemen aan enkele wedstrijden in Amerika en de 24 uren van Le Mans. Dit is de meest indrukwekkende wagen die ik ooit gezien heb. De wegversie heeft 550pk op 1280kg, laat staan wat de racewagen die men nu bouwt gaat brengen. Ik ben ook heel vereerd dat ik aan dit project mag deelnemen (meer info op http://www.modena-design.it/zonda.htm ).
Daarnaast zal ik in 2003 ook deelnemen aan het Belcar kampioenschap met de Chrysler Viper van GLPK racing.
Voor de rest zou ik iedereen nog een gelukkig nieuwjaar willen wensen en een prachtig 2003.
Sportieve groeten,
Anthony Kumpen