Max Verstappen haalt uit naar Juan Pablo Montoya na felle kritiek: “Wat een onzin kraamt hij uit, een schande dat de F1 hem betaalt!”

Red Bull Content Pool
Red Bull Content Pool

In gesprek met het Nederlandse ‘De Telegraaf’ heeft Max Verstappen stevig uitgehaald naar voormalig F1-piloot Juan Pablo Montoya. Montoya liet zich de voorbije weken meermaals zeer negatief uit over Max Verstappen. Op een bepaald moment zei Montoya zelfs dat de FIA zou moeten overwegen om Max Verstappen te schorsen omdat hij de F1 met zijn kritiek schade berokkent.

De uitspraken van Juan Pablo Montoya zorgden niet alleen voor heel wat verdeeldheid en commotie onder de F1-fans, er ontstonden ook heel wat negatieve en giftige reacties op de sociale media. Sommigen vinden de uitspraken van Montoya belachelijk terwijl anderen volledig achter hem staan.

Opvallend is dat Montoya regelmatig als F1-analist voor de FOM (Formula One Management) optreedt en zo dus te zien is op F1TV. Max Verstappen begrijpt niet dat Montoya zich zo negatief uitlaat over Max Verstappen en hij is ook erg kritisch voor de FOM.

“Ik weet niet wat zijn probleem is. Ik kan ook heel weinig met zo iemand die zoveel onzin praat”, aldus Verstappen tegenover ‘De Telegraaf’.

“Ik snap alleen niet dat zulke types worden betaald door het management van de Formule 1, omdat hij daar soms voor werkt. Je wil zo iemand toch niet in de paddock hebben, die zoveel onzin uitkraamt?”

Verstappen heeft er ook het raden naar waarom Juan Pablo Montoya zich zo negatief uitlaat over hem.

“Ik denk dat het een gevalletje is van: ‘ik roep wat anders dan iedereen, dan ben ik relevant’. Het boeit mij niet zoveel, het is zijn probleem. Ik leef mijn leven en laat me er niet door beïnvloeden.”

Montoya moet volgens Verstappen dan ook niet op zijn medewerking rekenen: “Ja, soms kan ik mensen wel makkelijk lezen. En geeft iemand je een bepaald gevoel, goed of slecht. Als ik klaar ben met iemand, ben ik er ook echt wel klaar mee. Als iemand alleen maar dom zit te kakelen en negatieve motieven heeft, heb ik het snel gezien.”