Mogelijke safety car beïnvloedt racestrategie

Het bepalen van een racestrategie voor een circuit dat voor de eerste maal op de kalender staat is altijd moeilijk. Ook voor de Grote Prijs van Europa is dit het geval. Doordat de race op een stratencircuit verreden wordt, houden de teams ook rekening met één of meer safety car periodes die de strategie in de war kunnen sturen.

De teams die wat verder achteraan in het veld staan zouden dan ook een één-stop-strategie overwegen. Een grotere benzinehoeveelheid maakt de wagen dan wel zwaarder en trager maar zorgt er ook voor de strategie makkelijker kan worden aangepast aan de gebeurtenissen in de wedstrijd. Ross Brawn denkt alvast dat één pitstop tot de mogelijkheden behoort.

"Ik geloof dat veel rijders in de top tien voor twee pitstops gaan maar daarachter zullen er zeker enkele overwegen om maar één keer binnen te komen. Voor de banden is het in ieder geval geen probleem om zo’n lange stints te overleven, de prestaties lijken constant."

Blijkbaar is de kans op een safety car op het nieuwe stratencircuit van Valencia uitermate groot. Mocht u zelf ervan overtuigd zijn dat er daadwerkelijk een safetycar op de baan komt, dan biedt Bwin u de mogelijkheid om hierop in te zetten.

Vindt er een safety car periode plaats gedurende de race?
(Lagere quotering betekent dat de kans groter is)
Nee: 2.95
Ja: 1.35

Heeft u nog geen account bij Bwin?
Klik bovenaan de website op de banner van Bwin en maak een account aan, bovendien krijgt u bovenop uw eerste storting een bonus die kan oplopen tot 30 euro !

Bestel als eerste jouw exemplaar van de nieuwe F1-game F1 22 !
Steun F1journaal.be en bestel via onderstaande banner Pre-Zomer Pre-Zomer
Facebook
Twitter
WhatsApp
Email
Print
Steun F1journaal.be en bestel via onderstaande banner Pre-Zomer Pre-Zomer