De safety car regels blijven onder vuur liggen in de paddock. Het reglement stipuleert dat de pits gesloten blijft tot dat alle wagens op het circuit in een lijn achter de Safety Car rijden. Wie toch de pits induikt voor ze is open verklaard, krijgt een stop&go. De FIA wilde op de manier vermijden dat rijders zouden pushen om snel in de pit te raken.
Rubens Barrichello was het meest recente slachtoffer. Hij reed bij z’n pitsstop ook nog eens door het rood en werd bijgevolg gediskwalificeerd. Sebastien Bourdais had meer geluk, net toen hij de pits inreed, werd het licht groen en kon hij heel wat posities goed maken.
Eerder deze week meldden we u al dat er kritiek op dit reglement kwam van Michael Schumacher. De Duitser vond de regels te willekeurig en stelde voor om naar de tussentijden te kijken van de verschillende rijders en diegene te straffen die te snel gingen.
Vandaag geeft ook de technisch directeur van Ferrari, Aldo Costa, z’n kritiek op de procedure in auto, motor und sport.
"Dit is echt een loterij en het kan zelfs over het wereldkampioenschap beslissen."
Of de FIA de mogelijkheid bekijkt om het reglement te wijzigen, is nog niet bekend.