Na een zeer spannende race op Interlagos zit het seizoen er weer op. Lewis Hamilton mag zichzelf de nieuwe wereldkampioen noemen maar Felipe Massa hoeft zeker niet onder te doen voor de Britse rijder. Het was een spannend seizoen en dat tot in de allerlaatste race, beter nog de allerlaatste bocht.
Eerder al mochten we ook zulke spannende races beleven want in 1997 wisten Michael Schumacher en Jacques Villeneuve op het circuit van Jerez de kijkers eveneens op het puntje van hun stoel te krijgen. In 1999 zat de spanning er opnieuw in tot de laatste race want toen vochten Mika Hakkinen en Eddie Irvine hun finale uit terwijl Schumacher na zijn beenbreuk als rechterhand diende. Het mag gezegd worden dat ook dit jaar de finale op en top was maar ditmaal misschien wel zonder strijdende kemphanen.
In 2009 mogen we van geluk spreken als we nog eens zo een seizoen mogen beleven want met de slicks die weer toegelaten zijn en het KERS-systeem zullen de teams misschien weer verder van elkaar komen te staan. De kans is erg klein dat het veld weer zo dicht bij elkaar zal liggen als dit seizoen en daar zal ook de nieuwe aerodynamica voor zorgen. Volgens enkele insiders zijn de wagens in 2009 bovendien nog lelijk ook. Dit jaar wisten maar liefst vijf teams een zege te behalen en nog vier andere op het podium te eindigen.
David Coulthard zal vanaf komend seizoen enkel nog naast de circuits te zien zijn want de Schot maakt nu ook plaats voor de jongere talenten en hing zijn helm aan de wilgen. Coulthard kende ook enkele fantastische seizoenen binnen de sport en heeft zeker zijn steentje ook bijgedragen. Jammer dat zijn race op Interlagos dadelijk na de eerste bocht tot een einde kwam , een mooier afscheid was hij zeker waard. Toch was de Red Bull-rijder niet te negatief en wist hij nog maar eens zijn supporters te bedanken voor de jaren van steun.
Wat een race , wat een jaar en wat een kampioen. Zelfs Michael Schumacher geeft toe dat de span