Rampf over de F1.09

Het ontwikkelen en bouwen van een nieuwe wagen is in de F1 zeker geen makkelijke opdracht want er zijn een heleboel aspecten waarmee men telkens rekening moet houden. Bij BMW Sauber is Willy Rampf op dit ogenblik technisch directeur en wat hem betreft was de wagen voor 2009 een zeer aparte opdracht. Vooral het gebruik van de slicks en het nieuwe KERS systeem zouden voor een heleboel veranderingen hebben gezorgd.

“Het bouwen van een F1-wagen is altijd heel speciaal maar in 2009 hebben we veel beter moeten opletten en met een hele hoop dingen rekening moeten houden. Volgens de meeste mensen zijn de slicks beter dan de banden die met groeven zijn voorzien want ze leveren in eerste plaats meer grip aan de wagen. Men mag niet vergeten dat teveel grip voor een andere balans van de wagen kan zorgen”, zo vertelde Rampf.

Volgens de technisch directeur zou men het gewicht van de nieuwste F1.09 meer naar voor hebben gebracht maar dat had dan weer invloed op de aerodynamica. Er zouden nog heel wat nieuwe ontwikkelingen komen die het uiterlijk van de wagen nog zullen veranderen. Afwachten of ook de prestaties zullen volgen.

Steun F1journaal.be en bestel via onderstaande banner WonenWonen

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on email
Email
Share on print
Print
Steun F1journaal.be en bestel via onderstaande banner Dagelijkse inkopenDagelijkse inkopen