Sponsors verlaten de formule 1

Dat men bij Williams al enkele seizoenen verlies maakt is al even duidelijk en nu het in 2009 ook nog eens enkele sponsors verliest komen de kostenbesparende maatregelen goed van pas. Echter is niet enkel Williams een team dat met verlies draait, dat toont een onderzoek van Formula Money aan. Formula Money houdt zich voornamelijk bezig met de financiële aspecten van de sport en onderzoekt op tijd en stond of de sport niet in de problemen geraakt. Als we Formula Money mogen geloven verliezen zowat alle teams in 2009 belangrijke sponsors. Een overzicht.

BMW : Credit Suisse, Dell
Ferrari: Martini, Mahle
McLaren: Schuco, Sparco
Renault: Chronotech, Sanho Human Services
Toyota: Ebbon-Dacs, Time
Williams: Baugur, Lenovo, Petrobras

Volgens Formula Money zou enkel Toyota in 2009 twee nieuwe sponsors hebben gevonden. Het betreft hier namelijk Chiemsee en Re/Max. Ondanks deze nieuwe sponsors verliest men bij Toyota toch nog 3 miljoen dollar ten opzichte van vorig seizoen. Ook wat het verlies van elk team betreft met betrekking tot de sponsors gaf Formula Money een overzicht vrij. Enkel bij Renault maakt men net 1 miljoen dollar winst.

BMW : 25 miljoen dollar verlies
Ferrari: 5 miljoen dollar verlies
McLaren: 4 miljoen dollar verlies
Renault: 1 miljoen dollar winst
Toyota: 3 miljoen dollar verlies
Williams: 30 miljoen dollar verlies