Charles Leclerc kreeg bijna een hartaanval door ‘Verstappen-verwarring’: “Ik sloeg tegen mijn stuur en helm”

Ferrari
Ferrari

Polesitter Charles Leclerc heeft uitleg gegeven over een verwarrend moment dat ontstond toen hij tijdens zijn inlap richting de pits plots van zijn race engineer Xavier Marcos Padros iets te horen kreeg over baanlimieten.

“Ik had daarnet een hartaanval, mijn engineer vertelde me iets over baanlimieten … en vervolgens zei hij ‘voor Verstappen’,” aldus Leclerc die dacht dat zijn engineer bedoelde dat hij de baanlimieten niet had gerespecteerd en daardoor zijn snelste tijd geschrapt zag.

Dat was echter niet het geval want het was Max Verstappen die de baanlimieten niet had gerespecteerd en daardoor zijn snelste tijd, die 0,005 seconde sneller was dan Leclerc, geschrapt zag.

“Toen ik baanlimieten hoorde sloeg ik tegen het stuur en mijn helm maar vervolgens hoorde ik Verstappen en dacht ik ‘Oké, dat is beter nieuws voor ons’.”

“Daarom zei ik tegen Xavi dat hij me de naam van de rijder moet zeggen voor hij baanlimieten vernoemd, dit zodat ik me niet meer te druk maak daarover. Zo simpel was het.”