Bij Red Bull blijven ze in tegenstelling tot de meeste andere teams volop de huidige wagen ontwikkelen. Dat valt ook af te leiden uit de competitiviteit van de RB21 die de voorbije races aanzienlijk beter is geworden. Maar gaat dit ten koste van de 2026-wagen?
Volgens technisch directeur Pierre Waché zou dat moeten meevallen. De ontwikkeling van de huidige wagen stopzetten is volgens Waché immers niet de juiste beslissing.
“Het is allemaal ook erg belangrijk voor volgend jaar, dat aspect. Dat we door blijven gaan (met ontwikkelen). We begrijpen het allemaal, zelfs nu het een volledig ander reglement wordt. De karakteristieken, maar ook wat de coureurs nodig hebben, zal allemaal hetzelfde probleem zijn volgend jaar. Zelfs als je daar op een andere manier op uitkomt,” aldus Waché in gesprek met ‘RacingNews365’.
Waché komt ook met goed nieuws wat de ontwikkeling van de wagen voor volgend jaar betreft, al blijft het tegelijkertijd ook moeilijk inschatten.
“Het is allemaal lastig om te zeggen, wat de motor betreft. Maar het ziet er echt veelbelovend uit. De nieuwe aerodynamische regels maken het lastig om iets over de aerodynamische zaken te zeggen, maar er is veel om te vinden.”
“”Het is lastig om in te schatten wat voor ideeën de concurrentie heeft. Normaal gesproken leer je vooral veel als je de andere auto’s ziet, dan probeer je te begrijpen wat iedereen doet. Dus we hopen een goede richting te vinden, maar je weet het maar nooit.”






