“Beweegbare achtervleugel zal beter werken in Maleisië”

De beweegbare achtervleugel, ofwel Drag Reduction System (DRS), heeft in Australië nog niet echt kunnen overtuigen, maar dat moet volgens Mark Webber veranderen.
De Australiër is ervan overtuigd dat DRS zijn nut zal bewijzen in Sepang. Het circuit van de GP van Maleisië is geschikter voor DRS, dit omwille van de twee lange rechte stukken. De rechte stukken in Maleisië zijn ook veel langer dan in Australië.

“Door de vormgeving van de bocht bij het opkomen van het rechte stuk bij start-finish lukte het in Australië niet, de bocht was gewoonweg te snel. Ook de eerste bocht was niet ideaal want je voorganger kon eenvoudig jouw rijlijn verstoren voor het ingaan van de bocht.” aldus Webber.

“Hier is het echter een compleet ander verhaal. Als het hier niet werkt, dan weet ik echt niet waar het wel kan werken. Je hebt een trage bocht wanneer je eraan moet beginnen en een trage bocht bij het aanremmen. Daartussen ligt bij wijze van spreken de luchthaven van Heathrow.”

De FIA maakte vandaag alvast bekend dat het detectiepunt op 207 meter voor het ingaan van de laatste bocht ligt. Dat betekent dat een rijder op dat punt binnen een seconde van zijn voorligger moet liggen en dan mag hij op het volgende rechte stuk (start-finish) zijn beweegbare achtervleugel gebruiken.
a:0:{}
Gewoon nieuwsitem
a:0:{}

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email
Print